News
Op 17 juli 2023 heeft de rechtbank Amsterdam de Nederlandse rechtspersonen VanMoof Global Holding B.V., VanMoof B.V. en VanMoof Global Support B.V. failliet verklaard. Mr. J.A.H. Padberg en mr. R.P.A. de Wit zijn daarbij aangesteld als curator.
B2B: Crediteuren (leveranciers):
Als u een vordering heeft op VanMoof B.V., VanMoof Global Support B.V. en/of VanMoof Global Holding B.V., nodigen wij u hierbij uit als B2B-schuldeiser om uw vordering online in te dienen via https://www.ClaimsAgent.nl. Het is van belang dat u uw vordering indient in de crediteurenlijst van de juiste rechtspersoon, zijnde de rechtspersoon waarmee u een overeenkomst heeft (VanMoof B.V., VanMoof Global Holding B.V. of VanMoof Global Support B.V.). Ook als u uw vordering al eerder per e-mail of per post heeft ingediend, is het nog steeds nodig om uw vordering in te dienen via https://www.ClaimsAgent.nl. U registreert zich als crediteur door middel van een beveiligde internetverbinding, waarna u inloggegevens krijgt voor toegang tot uw eigen account. In uw eigen account kunt u uw vordering indienen en ter onderbouwing bewijsstukken uploaden (bijv. facturen, orderbevestigingen, correspondentie). Uw vordering wordt dan direct op de crediteurenlijst geplaatst en u ontvangt daarvan een officiële bevestiging per e-mail.
B2C: Consumenten (eigenaren VanMoof fiets):
Indien u ons eerder heeft geïnformeerd dat u een vordering heeft op VANMOOF B.V. voor niet geleverde fiets(en) en/of onderdelen, geannuleerde bestellingen, of claims onder de garantie (POM), dan geldt het volgende.
Als u uw aankoop heeft betaald met creditcard/PayPal, heeft u mogelijk recht op terugbetaling van het aankoopbedrag door de creditcardmaatschappij. Indien u uw aankoop niet heeft betaald met creditcard of deze creditcardmaatschappij uw schade definitief niet vergoedt, verzoeken wij u uw vordering online in te dienen via https://www.claimsagent.nl/nl/Insolvencies/Details/23640. U registreert zich als crediteur door middel van een beveiligde internetverbinding, vervolgens krijgt u inlog-gegevens voor toegang tot uw eigen account, waarin u uw vordering onderbouwd met bewijsstukken kenbaar kunt maken. Wij verzoeken u de factuur en uw betalingsbewijs als bewijsstuk mede te uploaden. De vordering wordt daardoor direct geplaatst op de crediteurenlijst. U ontvangt daarvan per e-mail een officiële bevestiging.
De koper van de activa van VANMOOF streeft ernaar om VANMOOF-rijders op de weg te houden door toegang te verschaffen tot de servicefaciliteiten en op grote schaal reserveonderdelen beschikbaar te maken. Zij zijn echter niet verantwoordelijk voor garantieverplichtingen van VANMOOF en zij zijn niet aansprakelijk voor de niet geleverde fietsen die zijn besteld voor datum faillissement. De koper van de activa doet hier zelfstandig onderzoek naar. Aangezien wij niet over aanvullende informatie beschikken, verzoeken wij u geen contact op te nemen met de curatoren omtrent deze onderwerpen.
Indien u uw vordering eerder per email en/of brief aan ons kenbaar heeft gemaakt, dient u alsnog uw vordering via ClaimsAgent in te dienen. Wij wijzen u erop dat alleen vorderingen die via ClaimsAgent zijn ingediend op de crediteurenlijst geplaatst worden.
Mocht de koper van de activa van VANMOOF besluiten u op enigerlei wijze te compenseren, dan dient u de ontvangen compensatie in mindering te brengen op de reeds ingediende vordering. Indien u uw vordering al heeft ingediend, maar ondertussen van uw creditcardmaatschappij compensatie heeft ontvangen, dan dient u deze compensatie ook in mindering te brengen op de reeds ingediende vordering.